Základní škola Ostrov, Májová 997
MENU ☰

aktuality

1.5.2024
Anglie 2024 - konečně anglické počasí Počasí nám do dnešního dne ukazovalo svou vlídnou a prosluněnou tvář, dnes ale nastala "vytoužená" změna. Konečně jsme se shledali s typickým anglickým deštíkem. Dopoledne byli žáci přítomni na vyučovacích hodinách, dnes v přítomnosti mladého anglického jinocha, kterému dle slov našich žákyň, nebylo vůbec rozumět. Není se čemu divit, když místo poslechu výborné angličtiny na něj celou dobu jen nepřítomně zíraly. Během dopolední výuky a v předzvěsti již zmiňovaného deště přilétla na Bognor Regis početná hejna podivných malých mušek, které se ne a ne nechat odehnat. Rychle jsme proto naskákali do autobusu a zbaběle prchli za hradby starobylého hradu Arundel. Zde se naši žáci přenesli do dob středověku, kdy si mohli vyzkoušet středověkou módu či výzbroj. Po ujištění, že už žádní hmyzí predátoři nehrozí a po prohlídce hradu, jsme se konečně odvážili a vyšli zpoza hradeb. Následovala cesta do Chichesteru, kde jsme společně zavítali do místní katedrály a pak na nákupy. Dnešek byl super!
Mgr. Tomáš Pešík
30.4.2024
Anglie 2024 - ozvěny minulosti Po noci, kdy každý účastník spal jak příznačné kotě, naše dětičky čekal první den v anglické škole. Výuka probíhala ve třech hodinových blocích. Žáčky zaujala hodina profesorky "Mcgonagallové", která podle všeho žáky učila čarovat. Velmi energická byla hodina pana Wiliamse, který v žácích probudil jejich dramatické vlohy a v neposlední řadě hodina poslední, kterou mi žáci nepopsali. Po výuce nás čekal odpolední program v podobě návštěvy prehistorických kamenů. Místní stále nechápou, proč kameny tolik lidi zajímají a místo fotbalu se jedou dívat na kamení. My ale chápeme, shluk kamenných bloků budí úžas i po tolika tisíciletích. Můžeme se dnes jen dohadovat, k čemu ty kameny sloužily. K obřadům, k určování času, k obětinám, či jako dekorace, kdo ví? Po návštěvě Stonehenge jsme zavítali do města Salisbury s úchvatnou katedrálou. Opravdu to stálo za to. "Nikdo" se neztratil a my jsme, sice unavení a vyčerpaní, ale v pořádku dorazili na meeting-point a vesele do rodin. Dnešní den je u konce.
Poslední dubnový den byl ve znamení čarodějů, čarodějnic, kouzelníků i milovníků hadů, pavouků a netopýrů. Zkrátka dnešní ČARODĚJNICE se vešly do češtiny, matiky, angličtiny i všech výchov. A úkoly, které čekaly na děti na školním hřišti se o tyto všechny vědomosti opíraly. Soutěžil celý první stupeň na dvou trasách podle věku. Úspěšní byli nakonec všichni a tak o drobnou odměnu či čarodějný diplom nebyl ochuzen nikdo.
30.4.2024
Krédem naší družiny je, poznávat skutečný svět, offline zóna. Přestože se snažíme chodit ven za každého počasí, nic naplat, se sluníčkem je to příjemnější. Během dubna jsme poznávali nejen naší přírodu, ale zašli jsme si i do Ekocentra nasát trochu exotiky. Krokodýl, hadi, želvy, morčata, všechna zvířata se dětem moc líbila a lecos se o nich dozvěděly nového, protože naše prohlídka byla spojená s odborným výkladem. Do kina jsme se vypravili na film "Ptáci stěhováci". Vrcholem dubna ve školní družině byl "Rej čarodějů a čarodějnic" na školním hřišti. Slétla se sem všechna čarodějnická "mláďata", aby složila zkoušku z odborných dovedností. Posuďte sami, jak se jim to povedlo.
Šárka Jarošová
29.4.2024
Anglie - počátek Výprava započala a celá skupina vyrazila vstříc dobrodružství. Do Anglie po úmorné a vyčerpávající cestě všichni dorazili v pořádku. Celá skupina vypadala ráno po příjezdu jako banda "zombíků". Nedbaje rad a doporučení většina žáků zanedbala potřebný odpočinek, jenž je v autobuse přeci jen náročné absolvovat, ale i tak se o to někteří ani nepokusili. První dnešní zastávkou bylo město Southampton, malebné přístavní město s bohatou historií. Po krátké procházce a zastavení v obchodu jsme vyrazili na Isle of Wight. Některými obávaná cesta trajektem byla příjemným časem k odpočinku s překrásným výhledem na přístav a moře. Na ostrově jsme navštívili Osborne House. Toto panství sloužilo královně Viktorii jako letní sídlo. Nádherný výhled na moře, krásný park, úchvatné historické interiéry a příjemná procházka k pláži byly jako za odměnu. Pak následovala cesta zpět do Southamtonu a procházka městem a menší nakupování. Cestou do Bognor Regisu a ubytováním v rodinách náš dnešní dlooouhý den končí zaslouženým odpočinkem.
Mgr. Tomáš Pešík
S příchodem (občas) hezkého počasí se rozběhly i atletické soutěže. Mladší soutěžící ze šestých a sedmých tříd si užili svoji kategorii POHÁRU ROZHLASU již v minulém týdnu v záchvěvech prudkého deště a sluníčka. V pondělí bylo počasí mnohem přívětivější a tak POHÁR ROZHLASU pro starší žáky osmých a devátých tříd byl plný hezkých výkonů. Například Filip Brabenec byl druhý v běhu na 60 metrů s časem 7,96, skočil 485 cm ve skoku do dálky. Ve skoku do výšky Liška skočil 150 cm a Veitová 142 cm. Kouli K. Kováč vrhl do vzdálenosti 985 cm. Formáček zase vybojoval 5. místo v běhu na 1500 m. Celkově dívky skončily na 7. místě a chlapci vysoutěžili 6. místo.
25.4.2024
25.4.2024 Tak nevím, opět to zbylo na mně, mládež svou energii vybíjí na rozlučkové párty a já bych to také vytáčela, kdyby mi pustili moje srdcovky. Ale nejsme tu kvůli mně, že. Takže v rytmu Tuc Tuc vyťukávám vzpomínky na dnešní den. Především ztrácím hlas, Kuba Skoček moji překladatelskou činnost bravurně přebírá! Ranní survivor ve sněhové metelici do žulového lomu přes vyhlídku Waldstein a zpět, pokus o táborák v ještě větší vánici s náhradou společného skvělého zápolení v tělocvičně, úspěšná módní přehlídka, hladovění některých jedlíků, kterým je zatěžko namazat si o jeden Brötchen víc, a teď ten vylágoš se vzrůstajícími decibely s kolegou Šetkou uprostřed nadšeně skandující české delegace. Slibuji zde, že to budu jistit a nejpozději v 23:00 budeme v postelích. Děcka si to zaslouží, byly skvělé jako ostatně vždycky. Dnešními řádky končíme, zítra shrnutí a hodnocení akce, rozloučení a máte nás doma. D. Osičková
24.4.2024 O středě se říká, že by měla být odpočinkovým dnem. Tak tomu u nás bylo částečně. Jak jsme slibovali, čekal nás výlet do místního dolu se zajímavým výkladem o těžbě rudy. Některé by nás učitelé nechali v hlubinách s místními skřítky, ale pak by se neměli nad kým rozčilovat. Další zastávkou bylo muzeum automobilů ve Fichtelbergu. Dnes nás trápila velká zima, ale jistila to místní restaurace s italskými dobrotami. Po návratu jsme se věnovali dokončení projektu a menšímu aktivnímu odpočinku. Po teplé večeři už následovaly prezentace našich představ o životě za 25 let a velmi, opravdu velmi dlouhý rozbor našich výkonů. Za unavené žáky už nemluvící D.Osičková.
24.4.2024
V úterý 23. dubna si přišla do Letohrádku vyzkoušet novou výtvarnou techniku i 4.A. Nejprve se žáci dozvěděli mnoho zajímavého o Josefu Čapkovi. A poté, inspirováni jeho grafikami se pustili do svého originálu. Linoryt je ohromně bavil, a to bylo znát i na výsledných pracích.
23.4.2024 Dnešní den nebyl příliš náročný, avšak žáky dokázal unavit. Den zaměřený na budoucnost jsme neWeißenmohli začít jinak než procházkou ( samozřejmě s výkladem) kolem místního jezera. Dopolední akci si v tomto podání zopakovala odpoledne druhá skupina složená z dívek. Ty ráno zahájily projekt se zaměřením na představu o své budoucnosti za 25 let. Kluci se na to vrhli odpoledne. Oběd nadchl jen náš mezinárodní pedagogický dohled, ale večeře to napravila. Večer jsme usedli ke stolům a přenášeli své nápady na téma Můj perfektní svět na látkové tašky, které si jako památku na tento úžasný zážitek odvezeme domů. Prozkoumáváme útroby našeho ubytovacího objektu, stadt objevili jsme kulečník! Počkejte si na zítřek, jedeme na výlet! Jakub Rapantíček, Peťulda, Filípek, Kubík S.
23.4.2024
V pondělí 22. dubna vyjel výběr našich osmáků a deváťáků do Německa. Jejich cílem bylo město Weißenstadt, kde si prožijí projektový týden. V pondělí se zabydlovali a seznamovali. A nyní již reportáž od žáků: Zdravíme všechny. Náš první den byl pestřejší, náročnější a pracovitější, než nám hrozila paní učitelka. Přežili jsme to! A navíc jsme si to pořádně užili: Slyšeli jsme v originále arabštinu, turečtinu, albánštinu, ukrajinštinu a španělštinu, ale pokoušíme se dorozumímat směsicí němčiny, angličtiny a gestikulací. Při seznamovačkách nás překvapila exoticky znějící jména. Hodně jsme se dnes nasmáli a někteří z nás se přestali i bát. (To je zpráva pro rodiče, aby se oni nebáli!) Ani nehladujeme, souchotiny nám nehrozí, vitamínů a jiného dobrého jídla máme habaděj. Těšíme se na kutě do našich wau wau pokojů a na to, co nám přinese zítřek. Dobrou noc! Žofi, Cathy, Máťa, Fanda a Venda
16.4.2024
Josef Čapek a linorytování třídy 9.A. Veselé štěbetání ve třídě 9.A v úterý po návratu z přijímačkového maratonu zřetelně naznačovalo úlevu a radost z konce náročného období. A tak i bezprostřední prohlášení žákyně, že konečně se uvolní u něčeho jiného, než jsou testová zadání, zapadalo do úterní euforické nálady, atmosféry na hodinách i přijetím netradiční hodiny výtvarné výchovy. Ta se odehrála v podobě výtvarné dílny Galerie umění KV v Letohrádku Ostrov pod názvem J.Čapek a linoryt. Žáci a žákyně se seznámili s životem a tvorbou J.Čapka a jeho souputníků a vlastnoručně si vyzkoušeli zajímavou grafickou techniku. Zajímavým povídáním a radami přispěl pan Jiří Karpowicz. Děkujeme
13.4.2024
V rámci Projektu udržitelnosti se v pátek 12. dubna vypravily dvě naše třídy na ZŠ Myslbekovu. Druhá A pekla sušenky v kuchyňce a 1.B tvořila v keramické dílně. Již se těší na své výrobky.
11.4.2024
Žáci z 1. stupně ve čtvrtek 11. dubna vyrazili na florbalový turnaj škol do Haly míčových sportů v Karlových Varech. Zde se proti sobě postavilo 9 týmů. Naši florbalisté se dostali až do semifinále a pak bojovali o třetí místo. Štěstíčko jim uteklo o jeden jediný gól a odnesli si medaili bramborovou. Děkujeme za reprezentaci školy.
3.4.2024
Ve středu 3.dubna se do Světa záchranářů na svoji dopravní výchovu vypravili žáci 4.C. A žáci ze 4.A v té době měli pořad s hasiči o nebezpečí ohně. Oheň je dobrý sluha, ale špatný pán.