5.8. ČLOVĚK A ZDRAVÍ
5.8.1. TĚLESNÁ VÝCHOVA
Charakteristika vyučovacího předmětu TĚLESNÁ VÝCHOVA
Předmět Tělesná výchova poskytuje žákům prostor k osvojování nových pohybových dovedností, k ovládání různých sportovních činností, podílí se na rozvoji tělesné zdatnosti žáků, vede je ke zdravému způsobu života. Patří do vzdělávacího okruhu Člověk a zdraví. Do tohoto okruhu spadá i zdravotní tělesná výchova, jejíž prvky jsou uplatňovány u dětí po delších nemocech, popř. u dětí se zdravotním oslabením. Činnosti a cvičení jsou pak přizpůsobeny konkrétní situaci.
Obsahové vymezení:
zařazení vzdělávacích obsahů: činnosti ovlivňující zdraví
činnosti ovlivňující úroveň pohybových dovedností
činnosti podporující pohybové učení
Formy a metody výuky:
výuka probíhá v tělocvičně,na hřišti či v terénu. Žáci se účastní soutěží, které jsou vypsány pro daný školní rok. (např.Malá sportovní olympiáda a Sportovní olympiáda Karlovarského kraje,pohár Městské rady a starosty města, soutěže organizované MDDM Ostrov apod.)
Časová dotace:
- v 1. ročníku |
2 hodiny týdně |
|
- ve 2. ročníku |
2 hodiny týdně |
|
- ve 3. ročníku |
2 hodiny týdně |
Počet se zvyšuje na 3hod. při plaveckém výcviku |
- ve 4. ročníku |
2 hodiny týdně |
Počet se zvyšuje na 3hod. při plaveckém výcviku |
- v 5. ročníku |
2 hodiny týdně |
|
- v 6.ročníku |
3 hodiny týdně |
|
- v 7.ročníku |
2 hodiny týdně |
|
- v 8.ročníku |
3 hodiny týdně |
|
- v 9.ročníku |
2 hodiny týdně |
|
Začlenění průřezových témat:
OSV
- sebepoznání a sebepojetí 8. ročník
- seberegulace a sebeorganizace 6. - 9.ročník
- psychohygiena 6.- 7.ročník
- mezilidské vztahy 6. ročník
- kreativita 1.- 9.ročník
- kooperace a kompetice 6.- 9.ročník
EV
-lidské aktivity a problémy životního prostředí 6. - 9.ročník
Výchovné a vzdělávací strategie:
Kompetence k učení : naučit žáky poznávání zdraví jako nejdůležitější životní hodnoty;pomoci jim pochopit zdraví jako vyváženého stavu tělesné,duševní a sociální pohody a k vnímání radostných prožitků z činnosti podpořených pohybem,příjemným prostředím a atmosférou příznivých vztahů; učit žáky poznat člověka jako biologického jedince závislého v jednotlivých etapách života na způsobu vlastního jednání a rozhodování,na úrovni mezilidských vztahů i na kvalitě prostředí
Kompetence k řešení problémů : naučit žáky používat osvojených preventivních postupů pro ovlivňování zdraví v denním režimu; k upevňování způsobů rozhodování a jednání v souladu s aktivní podporou zdraví v každé životní situaci i k poznávání a využívání míst souvisejících s preventivní ochranou zdraví
Kompetence komunikativní : vést žáky k aktivnímu zapojování do činnosti podporujících zdraví a do propagace zdravotně prospěšných činností ve škole i v obci
Kompetence sociální a personální : učit žáky propojovat činnost a jednání souvisejících se zdravím a zdravými mezilidskými vztahy se základními etickými a morálními postoji,s volním úsilím atd.
Kompetence občanské : pomoci žákům získávat základní orientaci v názorech na to,co je zdravé a co může zdraví prospět i na to,co zdraví poškozuje a ohrožuje
Kompetence pracovní :naučit žáky chápat zdatnost,dobrý fyzický vzhled i duševní pohodu jako významný předpoklad výběru profesní dráhy, partnerů, společenských činností atd.
Kompetence digitální :
předcházet situacím ohrožujícím bezpečnost s dopadem na jeho tělesné a duševní zdraví, kompenzovat čas strávený s digitálními technologiemi pohybem, naučit se sledovat výsledky a zpracovat je do tabulek a grafů
Vzdělávací obsah vyučovacího předmětu tělesná výchova
1. - 3. třída |
|||||||
Výstupy RVP |
Školní výstupy |
Učivo |
Průřezová témata a mezipředmětové vztahy |
||||
ČINNOSTI OVLIVŇUJÍCÍ ZDRAVÍ Žák
- spojuje pravidelnou každodenní pohybovou činnost se zdravím a využívá nabízené příležitosti - uplatňuje správné držení těla v různých polohách a pracovních činnostech - zaujímá správné základní cvičební polohy - uplatňuje hlavní zásady hygieny a bezpečnosti při pohybových činnostech ve známých prostorech školy
ČINNOSTI OVLIVŇUJÍCÍ ÚROVEŇ POHYBOVÝCH DOVEDNOSTÍ - zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině - usiluje o jejich zlepšení
- zvládá jednoduchá speciální cvičení související s vlastním oslabením
- spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích
ČINNOSTI PODPORUJÍCÍ POHYBOVÉ UČENÍ
- reaguje na základní pokyny a povely k osvojované činnosti a její organizaci
- jednoduše zhodnotí kvalitu pohybové činnosti spolužáka a reaguje na pokyny k vlastnímu provedení pohybové činnosti
|
ČINNOSTI OVLIVŇUJÍCÍ ZDRAVÍ Žák
- zná zásady správného sezení, držení těla ve stoji a dýchání
- dovede se samostatně převléct do cvičebního úboru - umí přivolat pomoc při úrazu
ČINNOSTI OVLIVŇUJÍCÍ ÚROVEŇ POHYBOVÝCH DOVEDNOSTÍ - umí k pohybové hře využít hračky - zná některé pohybové hry - dovede pojmenovat základní gymnastické nářadí a náčiní - umí kotoul, prosté skoky snožmo z trampolínky a zvládá základy gymnastiky - zvládá základní držení těla - umí vyjádřit jednoduchou melodii - umí dva tanečky - uvědomuje si s pomocí školy a rodiny vlastní oslabení - docvičuje samostatně
- zná základní pojmy související s během, skokem do dálky a hodem - dovede pojmenovat základní atletické discipliny - zvládá základní techniku běhu, skoku do dálky a hodu míčkem
-zvládá základní způsoby chytání a házení míče
- ví, jaké jsou zásady hygieny a bezpeč- nosti při plavání
ČINNOSTI PODPORUJÍCÍ POHYBOVÉ UČENÍ
- ví,že pohyb je vhodný pro zdraví - zná základní pravidla chování při TV
- reaguje na základní pokyny, signály a gesta učitele
|
ČINNOSTI OVLIVŇUJÍCÍ ZDRAVÍ
-význam pohybu pro zdraví - pohybový režim žáků - příprava organismu - napínací a protahovací cvičení - zdravotně zaměřené činnosti- správné držení těla, správné zvedání zátěže - rozvoj různých forem rychlosti, vytrvalosti, síly, pohyblivosti, koordinace pohybu - hygiena při TV - hygiena, vhodné oblečení a obutí - bezpečnost při pohybových činnostech - organizace a bezpečnost cvičebního prostoru
ČINNOSTI OVLIVŇUJÍCÍ ÚROVEŇ POHYBOVÝCH DOVEDNOSTÍ - pohybové hry s různým zaměřením, využití hraček - základy gymnastiky - průpravná cvičení, akrobacie - šplh - rytmické a kondiční formy cvičení pro děti - cvičení s hudbou, jednoduché tance
- průpravné úpoly - přetahy a přetlaky
- základy atletiky - rychlý běh, vytrvalý běh, skok do dálky, hod míčkem
- základy sportovních her - manipulace s míčem - spolupráce ve hře, průpravné hry, - kolektivní hry podle zjednodušených pravidel - turistika a pobyt v přírodě - přesun a chůze v terénu - plavání - hygiena plavání, základní plavecké dovednosti - bruslení, bobování - pohyb na sněhu, na ledě ČINNOSTI PODPORUJÍCÍ POHYBOVÉ UČENÍ
- komunikace v TV - základní tělocvičné názvosloví, smluvené povely - organizace při TV - organizace prostoru - zásady jednání a chování - fair play - pravidla zjednodušených osvojovaných pohybových činností - her, závodů, soutěží - měření a posuzování pohybových dovedností, - měření výkonů
|
ČS - lidské tělo, význam zdravého pohybu
Pč - výroba pomůcek pro TV
Hv - rytmizace, hudba a pohyb
Vv - kresba sportovce, atleta
ČS - krajina okolí, chování v přírodě Pč - využívání přírodních materiálů při výrobě ČS - první pomoc, přivolání pomoci
Čj - sloh - vztahy mezi lidmi
|
||||
|
|||||||
4. - 5. třída |
|||||||
Výstupy RVP |
Školní výstupy |
Učivo |
Průřezová témata a mezipředmětové vztahy |
||||
ČINNOSTI OVLIVŇUJÍCÍ ZDRAVÍ Žák
- podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu - uplatňuje kondičně zaměřené činnosti - projevuje přiměřenou samostatnost a vůli po zlepšení úrovně své zdatnosti
-zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení, především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením
- uplatňuje pravidla hygieny a bezpečného chování v běžném sportovním prostředí - adekvátně reaguje v situaci úrazu spolužáka
ČINNOSTI OVLIVŇUJÍCÍ ÚROVEŇ POHYBOVÝCH DOVEDNOSTÍ
- zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - vytváří varianty osvojených pohybových her
- adaptuje se na vodní prostředí - dodržuje hygienu plavání - zvládá v souladu s individuálními předpoklady základní plavecké dovednosti - zvládá v souladu s individuálními předpoklady vybranou plaveckou techniku, - prvky sebezáchrany a bezpečnosti ČINNOSTI PODPORUJÍCÍ POHYBOVÉ UČENÍ - užívá při pohybové činnosti základní osvojované tělocvičné názvosloví - cvičí podle jednoduchého nákresu, popisu cvičení - zorganizuje nenáročné pohybové činnosti a soutěže na úrovni třídy - jedná v duchu fair play: dodržuje pravidla her a soutěží, pozná a označí zjevné přestupky proti pravidlům a adekvátně na ně reaguje - respektuje při pohybových činnostech opačné pohlaví - orientuje se v informačních zdrojích o pohybových aktivitách a sportovních akcích ve škole i v místě bydliště - samostatně získá potřebné informace - změří základní pohybové výkony a porovná je s předchozími výsledky - zařazuje pravidelně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením v optimálním počtu opakování - zvládá základní techniku speciálních cvičení - koriguje techniku cvičení podle obrazu v zrcadle, podle pokynů učitele - upozorní samostatně na činnosti (prostředí), které jsou v rozporu s jeho oslabením
|
ČINNOSTI OVLIVŇUJÍCÍ ZDRAVÍ Žák
- zná několik základních cviků z osvojované oblasti a dovede je seřadit do ucelené sestavy
- dovede prožívat cvičení a soustředit se na správné a přesné provedení pohybu
- dovede tvořivě zacházet s pohybovými dovednostmi a vytvářet vlastní pohybové představy
- umí přivolat pomoc při úrazu - zná nevhodné činnosti, které ohrožují jeho zdraví
ČINNOSTI OVLIVŇUJÍCÍ ÚROVEŇ POHYBOVÝCH DOVEDNOSTÍ
- zná více pohybových her
- umí pohybově vyjádřit zvířata a bytosti
- zvládá základní pojmy, umí kotoul vpřed, vzad, stoj na rukou (s dopomocí), roznožku, skrčku - snaží se samostatně o estetické držení těla - dovede pohybem vyjadřovat výrazně rytmický a melodický doprovod - umí několik lidových tanců, valčíkový a polkový krok
- zná aktivně základní osvojované pojmy - umí upravit doskočiště, připravit start běhu, vydat povely pro start - uvědomuje si význam sportovních her - zvládá konkrétní hry se zjednodušenými pravidly a využívá je - dovede zaznamenat výsledek utkání a pomáhat při rozhodování - umí se chovat v přírodě
- ví, jaké jsou zásady hygieny a bezpečnosti při plavání - uvědomuje si nebezpečí plavání v neznámé vodě
ČINNOSTI PODPORUJÍCÍ POHYBOVÉ UČENÍ
- ví,že pohyb je vhodný pro zdraví
- zná zásady fair play chování
- ví, kde je možné získat informace o sportu
- umí zaznamenat základní údaje o výko- nech a rozumí jim
- uvědomuje si s pomocí školy a rodiny vlastní oslabení - docvičuje samostatně
|
ČINNOSTI OVLIVŇUJÍCÍ ZDRAVÍ
- význam pohybu pro zdraví - pohybový režim žáků, délka a intenzita pohybu - příprava organismu - napínací a protahovací cvičení - příprava před pohybovou činností, uklidnění po zátěži zdravotně zaměřené činnosti- - správné držení těla, správné zvedání zátěže, průpravná, kompenzační, relaxační cvičení, příprava před pohybovou činností rozvoj různých forem rychlosti, vytrvalosti, síly, pohyblivosti, koordinace pohybu - hygiena při TV - hygiena, vhodné oblečení a obutí - bezpečnost při pohybových činnostech- organizace a bezpečnost cvičebního prostoru - první pomoc v podmínkách TV
ČINNOSTI OVLIVŇUJÍCÍ ÚROVEŇ POHYBOVÝCH DOVEDNOSTÍ
- pohybové hry - s různým zaměřením, netradiční pohybové hry a aktivity, netradiční náčiní při cvičení, pohybová tvořivost - šplh - základy gymnastiky - průpravná cvičení - akrobacie, cvičení s náčiním a na nářadí
- rytmické a kondiční formy cvičení pro děti - cvičení s hudbou, jednoduché tance - základy estetického pohybu
- průpravné úpoly - přetahy a přetlaky - základy atletiky - rychlý běh, vytrvalý běh, skok do dálky, do výšky hod míčkem - základy sportovních her - manipulace s míčem, pálkou či jiným herním náčiním, spolupráce ve hře, průpravné hry, kolektivní hry podle zjednodušených pravidel
- turistika a pobyt v přírodě - přesun a chůze v terénu, chování v dopravních prostředcích při přesunu, táboření a ochrana přírody
- plavání - hygiena plavání, základní plavecké dovednosti, prvky sebezáchrany a dopomoci tonoucímu
bruslení, bobování - pohyb na sněhu, na ledě
ČINNOSTI PODPORUJÍCÍ POHYBOVÉ UČENÍ
- komunikace v TV - základní tělocvičné názvosloví, smluvené povely
-organizace při TV - organizace prostoru
- zásady jednání a chování - fair play, - olympijské symboly a ideály
- pravidla zjednodušených osvojovaných pohybových činností - her, závodů, soutěží - měření a posuzování pohybových dovedností, - měření výkonů, základní pohybové testy , zápisy výkonů
-individuální cviky pro děti zdravotně oslabené
|
ČS - lidské tělo, význam zdravého pohybu
ČS - první pomoc, přivolání pomoci, ošetření drobných poranění
Vv- malování sportovce, činnosti dětí
Hv - rytmizace, hudba a pohyb
ČS - krajina okolí, chování v přírodě Pč - využívání přírodních materiálů při výrobě Vv - kresba krajiny
Čj - sloh - vztahy mezi lidmi
Vv - kresba olympijských symbolů
|
||||
|
|||||||
6. - 9. třída |
|||||||
Výstupy RVP |
Školní výstupy |
Učivo |
Průřezová témata a mezipředmětové vztahy |
||||
žák - aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem - usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti - z nabídky zvolí vhodný rozvojový program - samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností zatěžovanými svaly
- odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím - upraví pohybovou aktivitu
- vzhledem k údajům o znečištění ovzduší uplatňuje vhodné a bezpečné chování přizpůsobí jim svou činnost
- zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře soutěži, při rekreačních činnostech
- posoudí provedení osvojované pohybové činnosti,označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny
- užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka,čtenáře novin a časopisu,uživatele internetu - naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky-čestné soupeření,pomoc handicapovaným,respekt opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu - dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče,rozhodčího, diváka,organizátora - sleduje určené prvky pohybové - činnosti a výkony,eviduje je a vyhodnotí - zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje,závody, turistické akce na úrovni školy; - spolurozhoduje osvojované hry a soutěže - zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci
|
žák -zná základní cviky a sestavy pro různé účely umí si vytvořit vhodné prostředí pro cvičení nebo relaxaci a využít i hudebního doprovodu
- chápe význam pohybových her pro navazování a upevňování mezilidských kontaktů - snaží se o fair play jednání při hrách - má radost ze hry,ne z prohry jiného - umí několik her z každé skupiny,dovede je zorganizovat a samostatně řídit - uvědomuje si,že ne každá hra je vhodná pro určitý věk,počet hráčů, konkrétní složení hráčů,prostředí atd. - umí pohybem vyjadřovat nálady,city, myšlenky atd. - umí využívat pro pohybové hry přírodního prostředí - zná základní zásady bezpečnosti při pohybových hrách v různém prostředí - zná aktivně osvojované pojmy; - zvládá bezpečně záchranu a dopomoc při osvojovaných cvicích; - umí cvičit podle pokynů, příp. grafického návodu - dovede stoj na rukou,přemet stranou roznožku, výmyk a přešvihy ve vzporu na hrazdě,podmet, - dívky-základní cvičební prvky na kladině; - dovede z osvojených cviků připravit krátké sestavy a zacvičit je; - dovede využívat gymnastické cviky pro rozvoj své zdatnosti a pro správné držení těla - chápe zdravotně pohybové i kulturně estetické funkce pohybu s hudebním a rytmickým doprovodem; - zná základní druhy cvičení a pohyby s hudbou; - umí rozlišit estetický a neestetický pohyb a naznačit jeho příčiny; - umí 2-3 tance z osvojovaných skupin - zvládá základy aerobního cvičení s hudbou ( především dívky) - uvědomuje si význam sebeobranných činností a své možnosti ve střetu s protivníkem - uvědomuje si následky zneužití bojových činností a chová se v duchu fair play; - zvládá základní postoje, úchopy a vyproštění z držení - chápe význam atletiky jako vhodné průpravy pro jiné sporty; - zvládá úpravu jednotlivých soutěžních sektorů - zná základní startovní povely - zvládá základní techniku vrhu koulí - rozumí základním rozdílům mezi jednotlivými druhy sportovních her (kolektivní individuální;brankové, síťové, pálkovací atd.) - rozumí základním pravidlům, ovládá základy rozhodování při hře;
- chápe role ve družstvu a jedná při hře v duchu fair play - zvládá základní údržbu náčiní a úpravu hřiště před utkáním a po utkání - zvládá základní herní činnosti jednotlivce a kombinace a uplatňuje je ve hře - umí zvolit taktiku hry a dodržovat ji (za pomoci spoluhráčů,učitele) - uvědomuje si zdravotní a rozvojový význam plavání - zvládá 1-2 plavecké způsoby,startovní skok a obrátku dovede pomoci při záchraně tonoucího a poskytnout 1.pomoc - uvědomuje si, že turistika je vhodná celoroční a celoživotní pohybová činnost - zvládá přesun a pohyb i v náročnějším terénu se zátěží - umí jezdit na kole - umí postavit a - likvidovat tábořiště podle zásad hygieny a ochrany přírody - zná základní pravidla orientačního běhu, - dovede se orientovat s pomocí buzoly - zvládá první pomoc při vážnějších úrazech v improvizovaných podmínkách - ví, kde je možné se poučit o oblasti turistické akce - chápe spojení kondičně a dovednostně náročné činnosti na lyžích s účinky zdravotními,rekreačními, poznávacími - zná nejdůležitější pravidla pohybu v zimní krajině a chování na společných zařízeních vleky, sjezdovky,běžecké tratě a řídí jimi (převážně samostatně) ví, ,jak se připravit na horskou túru, koho a jak informovat o zamýšlené cestě - zvládá mazání lyží - umí ošetřit běžné úrazy v improvizovaných podmínkách,zná signál pro přivolání pomoci zvládá dovednosti na běžeckých a sjezdových lyžích - chápe význam a způsoby ochrany krajiny při zimních sportech a respektuje je - chápe bruslení jako vhodnou pohybovou i společenskou činnost - ví, jak ošetřovat brusle ví,že bezpečné je bruslení na umělých kluzištích - zvládá jízdu vpřed a vzad, základní obrat a zastavení - umí změřit srdeční frekvenci a ví, ,jak využít údaj pro úpravu pohybové zátěže - umí si uspořádat svůj pohybový režim a pravidelně se věnuje některému sportu nebo jiné pohybové aktivitě - zvládá různé sociální role v osvojovaných činnostech - zvládá praktické jednání a rozhodování i ve vypjatých situacích (úraz,nevhodné klimatické a ekologické podmínky)
|
Činnosti ovlivňující zdraví význam pohybu pro zdraví - rekreační a výkonnostní sport, - sport chlapců a dívek
zdravotně orientovaná zdatnost - rozvoj ZOZ, kondiční - programy,manipulace se zatížením - prevence a korekce jednostran- ného zatížení a svalových dis- balancí - průpravná, kompenzační,vyrovnávací, relaxační a jiná zdravotně zaměřená cvičení hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech - v nestandartním prostředí, - první pomoc při TV a sportu v různém prostředí a klimatických podmínkách, - improvizované ošetření poranění a odsun zraněného BOZP Činnosti ovlivňující úroveň pohy- bových dovedností - pohybové hry -s různým zaměřením, (podle podmínek a zájmu žáků) - netradiční pohybové hry a aktivity
gymnastika - akrobacie,přeskoky, cvičení s náčiním a na nářadí
estetické a kondiční formy cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem - základy rytmické gymnastiky, cvičení s náčiním,kondiční formy prodaný věk žáků; tance
úpoly - základy sebeobrany
atletika - rychlý běh,vytrvalý běh na dráze a v terénu,základy překážkového běhu(pro sportovní třídy),skok do dálky nebo výšky,hod míčkem,vrh koulí,štafetový běh
sportovní hry - herní činnosti jednotlivce, herní kombinace,herní systémy, utkání podle pravidel žákovské kategorie, další hry ve volitelných předmětech
plavání -(podle podmínek školy a dostupnosti bazénu) - další plavecké dovednosti, další plavecký způsob,dovednosti záchranného plavání,prvky zdravotního plavání
Sportovní projekty: 1. turistika a pobyt v přírodě - - příprava turistické akce,přesun do terénu a uplatňování pravidel bezpečnosti silničního provozu v roli chodce a cyklisty - chůze se zátěží i v mírně náročném terénu,táboření,ochrana přírody,základy orientačního běhu turistické akce;
2.lyžování,snowboarding (podle podmínek školy) -běžecké lyžování, lyžařská turistika,sjezdové lyžování nebo jízda na snowboardu
3.bruslení (dle možností školy a kvalifikovaných pracovníků)
Činnosti podporující pohybové učení komunikace v TV - tělocvičné názvosloví osvojovaných činností,smluvené povely,signály,gesta,značky organizace prostoru a pohybových činností - v nestandartních podmínkách sportovní výstroj a výzbroj - výběr,ošetřování historie a současnost sportu - významné soutěže a sportovci, olympismus – olympijská charta pravidla osvojovaných pohybových činností - her,závodů,soutěží -zásady jednání a chování v různém prostředí a při různých činnostech - měření výkonů a posuzování pohybových dovedností - měření,evidence,vyhodnocování
|
OSV-psychohygiena 6.7.ročník
OSV-sebepoznání a sebepojetí
OSV-seberegulace a sebeorganizace 6.7.8.9. ročník
OSV--mezilidské vztahy 6.roč.
OSV-kooperace a kompetice 6.-9. ročník
OSV- kreativita 1.-9. ročník
OSV- kooperace 5.-9. ročník
EV-lidské aktivity a problémy životního prostředí 6.-9.ročník
OSV-kreativita 1.-9. ročník
|