3.4. Zabezpečení výuky žáků mimořádně nadaných

Nadaní žáci mají své specifické vzdělávací potřeby, které je u nich potřeba podporovat a rozvíjet, vytvářet pro ně specifické podmínky. Je možno opět vytvářet PLPP.

U mimořádně nadaného žáka musí škola opět spolupracovat se speciálním školským poradenským zařízením, které pomůže rozpoznat nadání žáka.
Vzhledem k zvláštnostem osobnostního charakteru žáka je lépe postupovat podle individuálního vzdělávacího plánu. V každém případě je potřeba respektovat žákovo vlastní pracovní tempo, vytváření svých vlastních pracovních postupů, nechat mu prostor pro kreativitu. Motivovat ho k rozšiřování učiva do hloubky a to třeba jen v jednom směru jeho nadání, rozvíjet jeho představivost, klást důraz na myšlenkové procesy s využitím minima vědomostí, umožnit mu řešení otevřených problémů, úloh s více řešeními, prezentovat své znalosti a dovednosti. Zapojovat ho do samostatných projektů, zadávat specifické úkoly s využitím moderních technologií. Tyto žáky bez problémů zapojovat do soutěží a olympiád.

V praktických činnostech je lze využít jako demonstrátory, pomocníky jiným spolužákům. V případě významného pohybového talentu je potřeba podpořit pohybovou kultivaci žáků v různých druzích sportu, rozvíjet tělesnou zdatnost žáků (od zdatnosti k výkonnosti), zvyšovat nejenom kondici, ale naučit je i psychické relaxaci.
Umožní-li to daná situace, lze žáka vyučovat v příslušném předmětu se staršími spolužáky, v případě mimořádného nadání lze žáka na základě vykonání zkoušet zařadit do vyššího ročníku.
V rámci podpory těchto talentovaných dětí vytváří škola i širší nabídku volitelných předmětů a kroužků.